Johnnie Walker Red Rye Finish 0.7l

Producent: JOHNNIE WALKER
Kraj: SZKOCJA

Pojemność: 700ml

Zaw. alkoholu: 40%

Opakowanie: brak

Dostępność:   produkt-niedostepny.gif

Zapach: Karmelizowane jabłka, przyprawy korzenne i migdały.
Smak: Miód, owies, suszone przyprawy i orzeźwiająca skórka pomarańczowa.
Finisz: Nieco ostry ale zrównoważony nutami czekolady i owoców.

Nowa linia to efekt wielu eksperymentów przeprowadzonych przez zespół blenderów Johnnie Walker, kierowany przez światowej sławy master blendera marki – Jima Beveridge’a. W ich pracy nad nową linią marki Johnnie Walker, a zarazem nowym produktem kluczowym było zrozumienie i dopracowanie nieodkrytych dla whisky smaków. Efekt końcowy? Głębia i niejednoznaczny smak whisky szkockiej oraz łagodność i lekkość burbona – to właśnie Johnnie Walker Blenders’ Batch Red Rye Finish.
Trunek to  blend składający się z czterech precyzyjnie wyselekcjonowanych i połączonych whisky. Znajdziecie w nim słodową whisky z Cardhu, intensywnie owocową i kremowo-waniliową nutę z Port Dundas. Pod koniec procesu dojrzewania blend leżakował 6 miesięcy w beczkach po Burbonie. Dzięki temu nowa whisky Johnnie Walker Blenders’ Batch Red Rye Finish jest głęboka, gładka, łagodna w smaku - szkocka whisky z wyraźnymi nutami korzennymi.

 

Marka rodzinna Johnnie Walker powstała w 1820 roku, kiedy to sam John "Johnnie" Walker sprzedawał m.in. herbaty, które sam komponował wzbogacając ich aromat. Kilka lat pracy w sklepie w połączeniu z doświadczeniem w łączeniu herbat skłoniły go do utworzenia nowych blendów z szkockich whisky, przybywających do jego sklepu z najbardziej odległych zakątków tego kraju. Po śmierci Johna, interes rodzinny został przejęty przez jego syna Aleksandra, następnie przez wnuczka. To właśnie Aleksander z synem walnie przyczynili się do znacznego wzrostu popularności "Special Old Highland Whisky".

Logo z wędrującym gentelmanem zostało zaprojektowane przez popularnego rysownika, Tom'a Browne, który narysował je na serwetce w restauracji podczas lunchu z jednym z dyrektorów marki Johnnie Walker. Tom Brown odegrał dosyć sporą rolę w marketingu marki tworząc kolejne rysunki Johnniego Walkera podczas wykonywania różnych czynności np. łowienia ryb, czy gry w krykieta. Niestety w wieku 39-ciu lat, Tom Browne zmarł na raka, w 1910 roku, a jego twórcze zadanie zostało przekazane Sir Bernard'owi Patridge.

j.walker-loga.jpg

Źródło: https://www.milerpije.pl/wciagajaca-historia-logo-johnnie-walker.html