INFOLINIA: 535 50 50 60 Zakupy bez rejestracji Dostawa gratis od 450zł Bezpieczna przesyłka
Dom Pérignon od zawsze kieruje się poszukiwaniem harmonii, która ożywia emocje. Naczelne wartości, zarówno sensoryczne, jak i estetyczne, to precyzja, wyrazistość, subtelna mineralność, złożoność i wreszcie dbałość o wszystkie aromaty.
Każdy proces twórczy ma swoje reguły dla Dom Pérignon taką stanowi Vintage – deklaracja rocznika. To ona zobowiązuję do pełnego zdania się na łaskę zbiorów wyłącznie z jedne go roku niezależnie od tego, jak bardzo wymagający mógł się okazać. Czasem może to nawet oznaczać całkowitą rezygnację z tworzenia wina w danym roku. Cierpliwość jest więc nieodłącznym elementem kreacji Dom Pérignon. Czas, tak kluczowy dla tworzenia Dom Pérignon, zostanie precyzyjnie spożytkowany na leżakowanie wina na osadzie drożdżowym w ciemnościach piwnic. Pozwala to w pełni rozkwitnąć bogatemu bukietowi aromatów
Historia Dom Perignon
Pierre Perignon urodził się w 1640, syn urzędnika sądowego w Saint- Menehould, małym mieście na wschodzie Szampanii. W wieku 19 lat wstąpił do zakonu Benedyktynów w opactwie Saint-Vannes w Verdun. Kiedy miał 28 lat został wyznaczony na piwnicznego w opactwie Hautvillers.
Zakonnik Dom Pierre Pérignon, zarządzający piwnicami w opactwie Saint Pierre d’Hautvilles, jako pierwszy zastosował technikę kupażu młodych win z różnych winnic, do których dodał niewielką ilość cukru i drożdży (liqueur de tirage) i przeprowadził powtórną fermentację w butelce, dzięki czemu trunek uzyskało właściwości musujące. – Piję gwiazdy… – wykrzyknął Pérignon. I rzeczywiście: pijąc tak luksusowy szampana, można sięgnąć gwiazd. Dom Pérignon aż do śmierci w 1715 roku starał się udoskonalić produkcję szampana. W tym celu m. in. sprowadził z Anglii bardziej wytrzymałe butelki z grubego szkła (pierwsze eksplodowały), a z Hiszpanii najlepsze korki zabezpieczone dodatkowo metalowym oplotem. Podczas mieszania winogron z różnych winnic Pérignon miał zwyczaj kosztować ich „na ślepo”, by nie sugerować się wyglądem a jedynie smakiem. Dlatego sądzono że był on niewidomy.
Dom Perignon uważany jest za jeden z symboli luksusu i dostatniego życia. Taki stan rzeczy zapoczątkował Ludwik XIV Król Słońce, który upajał się tym winem. Grupą docelową tego luksusowego alkoholu byli bogaci ludzie w średnim wieku. Jednak z biegiem lat społeczeństwo wzbogacało się coraz szybciej, więc adekwatnie do stanu rzeczy alkohol znalazł swoich młodszych wielbicieli. Dodatkowo duży wpływ na spopularyzowanie szampana miał fakt, że jego miłośnikami były między innymi gwiazdy i postacie show-businessu: Marilyn Monroe, Audrey Hepburn czy James Bond.
Obecnie dla podkreślenia luksusu marki Dom Perignon tworzone są specjalne kampanie reklamowe z udziałem wielkich gwiazd, jak ostatnio Claudia Schiffer czy Eva Herzigova. Co roku wypuszczane są na rynek, specjalne limitowane edycje szampana Dom Perignon, pochodzące ze znakomitych roczników, uświetniajace niezwykłe wydarzenia, czy desygnowane przez słynncyh twórców, artystów
INFOLINIA 535 50 50 60
SKLEP 600 961 791