Legenda głosi, że tuż przy brzegu destylarni Glenmorangie znajduje się wrak hiszpańskiego galeonu z XVI wieku wypełniony złupionymi skarbami. Jest to jeden z wielu statków zaginionych, gdy hiszpańska Armada uciekła z angielskiej marynarki wojennej po szkockim wybrzeżu.
Glenmorangie Tayne uchwycił tę historię i jest czymś w rodzaju hiszpańskiego skarbu, starzonego w starannie wyselekcjonowanych beczkach Amontillado Sherry, rzadko widywanym finale w świecie whisky.
Destylarnia Glenmorangie słynie z ducha pionierskiej kreacji - to tu wypracowano tzw. designer casks, konstruowane ręcznie ze specjalnie selekcjonowanych gatunków dębu. Dziś wiele odmian Glenmorangie spędza co najmniej 10 lat w tych beczkach z suszonego na świeżym powietrzu dębu z amerykańskich Gór Ozark. Beczki napełniane są whisky najwyżej dwukrotnie, dzięki czemu drewno przekazuje jej najbardziej złożone i intensywne aromaty. To także Glennmorangie było pionierem dodatkowej maturacji whisky w beczkach po ekskluzywnych Sherry, Porto i winach Sauterness - dla wzbogacenia o dodatkowe nuty zapachowe i smakowe. Efektem są 12-letnie odmiany Glenmorangie Lasanta, Quinta Ruban i Nectar D’Or.
Do dziś wszystkie alembiki w Glenmorangie są wiernymi kopiami oryginalnych miedzianych alembików Williama Mathesona - i do dziś są najwyższe w Szkocji. Ich ekstremalna wysokość sprawia, że jedynie najbardziej wysublimowane, najszlachetniejsze frakcje destylatu trafiają do whisky Glenmorangie.
Sztuka wytwarzania Glenmorangie jest pilnie strzeżoną, przekazywaną z pokolenia na pokolenie tajemnicą zamkniętego kręgu wtajemniczonych mistrzów destylacji , tzw. Szesnastu Mężczyzn z Tain. Są oni bezkompromisowymi gwarantami niepowtarzalnego smaku i charakteru tej najbardziej wyrafinowanej whisky.
W 2004 roku francuski koncern LVMH zakupił za ponad 300 mln funtów destylarnie Glenmorangie. Od tego czasu przeobrażeniu uległa cała gama whisky Glenmorangie. Przede wszystkim chodzi tutaj o zmiany wizualne i marketingowe. Doświadcenie zdobyte przez LVMH w sprzedaży dóbr luksusuowych, głównie perfumów, torebek i szampanów zostało wykorzystane przy tworzeniu nowego wyglądu marki Glenmorangie. Zmieniły się butelki, logotypy, szaty graficzne produktów, które zmieniono bardziej na podobieństwo luksusuowych perfum. Wystarczy spojrzeć na stare edycje Glenmorangie, które wypuszczane były na rynek w tradycyjnych butelkach whisky.
Glenmorangie to bogactwo 144 smaków i aromatów. W swojej „Biblii whisky” ekspert Jim Murray dał klasycznej Glenmorangie Original ocenę 94/100 i napisał: „Złożoność o najwyższym stopniu złożoności”. Harmonijne, bogate, gładkie i pełne finezji, Glenmorangie są od lat najbardziej lubianymi whisky single malt w Szkocji, wielokrotnie nagradzanymi na światowych konkursach.
INFOLINIA 535 50 50 60
SKLEP 600 961 791